- ИСТОРИЈАТ
- ЛИЧНА КАРТА УСТАНОВЕ
- ДЕЛАТНОСТ УСТАНОВЕ
- ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ
- НАЧИН РАДА УСТАНОВЕ
- ПРОГРАМ ПРЕДШКОЛСКОГ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА ДЕЦЕ
- ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ
- ПОСЕБНИ ПРОГРАМИ
- САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ
- СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
- ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ ПРОГРАМА
- ФИНАНСИРАЊЕ
- ОРГАНИ УПРАВЉАЊА
- УНУТРАШЊА ОРГАНИЗАЦИЈА
- НАГРАДЕ И ПРИЗНАЊА
- САРАДЊА У ЛОКАЛНОЈ СРЕДИНИ
- Документа
ОРГАНИ УПРАВЉАЊА
У предшколској установи орган управљања је:
Управни одбор.
Чланове именује и разрешава скупштина јединице локалне самоуправе, а чине га по три представника запослених, Савета родитеља и оснивача. Председника управног одбора бирају чланови већином гласова од укупног броја чланова овог органа управљања. Мандат чланова управног одбора траје 4 године.
Надлежности управног одбора предшколске установе су:
- доноси статут, правила понашања у установи и друге опште акте;
- доноси предшколски, школски, односно васпитни програм (у даљем тексту: програм образовања и васпитања), развојни план, годишњи програм рада и усваја извештаје о њиховом остваривању;
- утврђује предлог финансијског плана за припрему буџета Републике;
- доноси финанијски план установе;
- усваја извештај о пословању, годишњи обрачун и извештај о извођењу екскурзија, односно наставе у природи;
- расписује конкурс и бира директора;
- разматра задатке образовања и васпитања и предузима мере за побољшање услова рада и остваривање образовно-васпитног рада;
- одлучује по жалби, односно приговору на решење директора;
- обавља и друге послове у складу са законом, актом о оснивању и статутом.
Орган управљања доноси одлуке већином гласова укупног броја чланова.
За обављање послова из своје надлежности управни одбор предшколске установе одговара скупштини јединице локалне самоуправе – скупштини.
– Савет родитеља
Савет родитеља предшколске установе има најмање 15 чланова, у складу са статутом, а надлежност му је између осталог, да:
- предлаже представнике родитеља деце, односно ученика у орган управљања;
- предлаже мере за осигурање квалитета и унапређивање образовно-васпитног рада;
- даје сагласност на програм и организовање екскурзије, односно програма наставе у природи и разматра извештај о њиховом остваривању;
- разматра и друга питања утврђена статутом.
Савет родитеља своје предлоге, питања и ставове упућује управном одбору, директору и стручним органима установе.
Директор
Директор установе руководи радом установе
За директора установе може да буде изабрано лице које има високо образовање, лиценцу за васпитача, педагога, психолога и другог стручног сарадника, положен испит за директора установе и најмање пет година радног стажа у области образовања и васпитања.
За директора установе може да буде изабран и васпитач који има више образовање, лиценцу за васпитача, положен испит за директора и најмање десет година радног стажа у области образовања и васпитања.
Директора установе бира управни одбор на основу јавног конкурса, по прибављеном мишљењу васпитно-образовног већа, на начин и по поступку прописаним статутом.
Директор је одговоран за законитост рада и за успешно обављање делатности установе.
Директор за свој рад одговара органу управљања и министру.
Осим послова утврђених законом и статутом установе, директор:
- планира и организује остваривање програма образовања и васпитања;
- стара се о осигурању квалитета и унапређивању образовно-васпитног рада;
- стара се о остваривању развојног плана установе.
На основу члана 61. Закона о основама система образовања и васпитања (”Службени гласник РС”, број 62/03, 64/03, 58/04 и 62/04), члана 24. Закона о раду (”Службени гласник РС” број 24/05 и 61/05 и Статута Предшколске установе ”Милка Диманић” Власотинце, директор Установе доноси правилник о систематизацији радних места.
На основу броја формираних васпитно-образовних група и броја уписане деце, у складу са чланом 57 Закона о друштвеној бризи о деци и Правилника о ближим условима за почетак и обављања делатности установа за децу (”Службени гласник РС” бр. 50/94 и 6/56) за обављање делатности Установе потребна су……запослених.
Стручни органи
Стручни органи Установе су: васпитно-образовно веће и стручни активи, у складу са статутом.
Васпитно-образовно веће предшколске установе чине васпитачи и стручни сарадници. Васпитно-образовно веће и стручни активи имају председнике који чине педагошки колегијум, коме председава директор или помоћник директора предшколске установе.
Педагошки колегијум разматра питања и заузима ставове о одређеним питањима из делокруга рада директора, а у складу са овим Законом и статутом установе.
Стручни органи:
- старају се о осигурању и унапређивању квалитета образовно-васпитног рада установе;
- прате остваривање програма образовања и васпитања;
- старају се о остваривању циљева и задатака образовања и васпитања; вреднују резултате рада васпитача или стручног сарадника;
- прате и утврђују резултате рада деце и ученика;
- предузимају мере за јединствен и усклађен рад са децом и ученицима у процесу образовања и васпитања и решавају друга стручна питања образовно-васпитног рада.
Секретар
Секретар предшколске установе обавља управне, нормативно-правне и друге послове у дечјем вртићу. Услови за секретара установе прописани су горе поменутим Законом и статутом.